برنامج «دولة التلاوة» يعيد لمة العيلة المصرية على شاشة واحدة    رئيس المدينة اكتشفه بالصدفة، هبوط أرضي مفاجئ أمام مستشفى ميت سلسيل بالدقهلية (صور)    ممداني يجدد أمام ترامب اتهام إسرائيل بارتكاب "إبادة" في غزة ويتمسك بقرار اعتقال نتنياهو    فلسطين.. جيش الاحتلال يقتحم حي الضاحية في نابلس شمال الضفة الغربية    ستارمر: سنواصل التنسيق مع واشنطن وكييف لتحقيق السلام في أوكرانيا    بيسكوف: مستوى اتصالات التسوية بين موسكو وواشنطن لم يحدد بعد    محمد صبحي.. قلب وروح بالمسرح والتليفزيون    ماذا حدث في ليلة ختام مهرجان القاهرة السينمائي؟.. التفاصيل الكاملة    المرأة العاملة| اختيارها يحمي الأسرة أم يرهقها؟.. استشاري أسري يوضح    أبرزها وظائف بالمترو براتب 8000 جنيه.. «العمل» توفر 100 فرصة للشباب    صافي الأرباح يقفز 33%| بنك البركة – مصر يثبت قوته المالية    محمد موسى يهاجم الجولاني: سيطرتك بلا دور.. والسيادة السورية تنهار    حدد الموعد، رئيس الاتحاد الفرنسي يتحدث عن اقتراب زيدان لتدريب منتخب الديوك    اختطاف واحتجاز أكثر من 200 تلميذ و12 معلما في هجوم مسلح على مدرسة كاثوليكية بنيجيريا    من 18 إلى 54 ألفًا.. زيادة تعجيزية تهدد مصدر رزق مزارعي بهادة بالقليوبية    يسر عبد الغني رئيسا لنادي السنطة الرياضي وسامي عبد المقصود نائبا (فيديو)    محمد التاجي: لولا تدخل السيسي ل"طبل" الجميع للانتخابات وينتهي الأمر دون كشف التجاوزات    «دولة التلاوة» تعيد الحياة لصوت أول قارئة للقرآن بالإذاعة المصرية    تطورات مثيرة في قضية سرقة عصام صاصا للحن أغنية شيرين    التوقعات السامة| خبيرة أسرية توضح كيف تحول الزواج لعبء على المرأة    استشارية: خروج المرأة للعمل لا يعفي الرجل من مسؤولية الإنفاق أبدًا    عضو "الشؤون الإسلامية" يوضح حكم التعامل مع الدجالين والمشعوذين    محلل سياسي عن لقاء السيسي ورئيس كوريا: مصر مركز جذب جديد للاستثمارات    شيكو بانزا يوضح سبب تأخر عودته للزمالك    مداهمة مفاجئة تكشف الإهمال.. جمعية زراعية مغلقة وقرارات حاسمة من وكيل الوزارة    الصورة الأولى لعروس المنوفية التي لقيت مصرعها داخل سيارة سيارة الزفاف    مارسيليا يتصدر الدوري الفرنسي مؤقتا بفوز ساحق على نيس    تعرف على أسعار اللحوم البلدي اليوم فى سوهاج    ترامب: نعمل مع لبنان لتحقيق السلام في الشرق الأوسط ونمارس ضغوطًا لنزع سلاح حماس    مصرع شابين وإصابة 3 في حادث تصادم على طريق بنها–كفر شكر بالقليوبية    مصطفى حجاج يكشف حقيقة الخلاف بينه وبين هاني محروس    الجيزة: تعريفة ثابتة للسيارة بديلة التوك توك ولون موحد لكل حى ومدينة    تعرف على حالة الطقس اليوم السبت فى سوهاج    اتحاد الكرة يعلن حكام مباريات الأحد في الدوري الممتاز    رمضان صبحي أمام المحكمة في قضية التزوير| اليوم    بسبب ركن سيارة.. قرار هام في مشاجرة أكتوبر    أحمد حسن يكشف أسباب عدم ضم حجازى والسعيد للمنتخب الثانى بكأس العرب    محلل أداء الأهلى السابق: الفريق استقبل أهدافا كثيرة بسبب طريقة لعب ريبيرو    قائمة بيراميدز - عودة جودة وغياب مصطفى فتحي أمام ريفرز    أهم الأخبار العالمية والعربية حتى منتصف الليل.. ترامب: ممدانى رجل عقلانى جدا ونتفق فى الغاية وهو ليس جهاديا.. طوارئ فى فرنسا استعدادا لحرب محتملة مع روسيا.. وزيلينسكى عن الخطة الأمريكية للسلام: نواجه لحظة حاسمة    القاهرة الإخبارية تكشف تفاصيل العملية الانتخابية في الرياض وجدة    أخبار × 24 ساعة.. السياحة: 1.5 مليون سائح ألمانى زاروا مصر منذ بداية 2025    محمد أبو سعدة ل العاشرة: تجميل الطريق الدائري يرتقى بجودة حياة السكان    صلاح بيصار ل العاشرة: أحمد مرسي علامة كبرى في الفن والأدب السريالي    إعدام كميات كبيرة من الأغذية والمشروبات غير الصالحة بالمنوفية    مسئول إسرائيلى: سنحصل على الشرعية لنزع سلاح حماس إذا لم ينجح الأمريكيون    اكتشاف عجز 44 طن سكر داخل مضرب بكفر الشيخ.. وضبط أمين المخازن    11727 مستفيدًا في أسبوع سلامة الدواء بالمنوفية    رئيس جامعة المنيا يناقش إعداد الخطة الاستراتيجية للجامعة 2026–2030    الترسانة يتعادل مع المنصورة في ختام الأسبوع ال13 بدورى المحترفين    جعجع: لبنان يعيش لحظة خطيرة والبلاد تقف على مفترق طرق    عالم بالأوقاف: الإمام الحسين هو النور المكتمل بين الإمامة والنبوة    البابا تواضروس الثاني يلتقي مقرري اللجان المجمعية    شوقي علام حول التعاملات البنكية: الفتوى الصحيحة تبدأ بفهم الواقع قبل الحكم    كيف يؤثر تناول السكر على مرضى السكري وما الكمية المسموح بها؟    «الزراعة» تواصل حملاتها لحماية الثروة الداجنة    جامعة بنها ومؤسسة حياة كريمة ينظمان قافلة بيطرية بمنشاة القناطر    الجالية المصرية بالأردن تدلي بأصواتها في المرحلة الثانية لانتخابات النواب    







شكرا على الإبلاغ!
سيتم حجب هذه الصورة تلقائيا عندما يتم الإبلاغ عنها من طرف عدة أشخاص.



أغلى فنجان قهوة
نشر في الواقع يوم 10 - 10 - 2010


انا عم وخال وجد لحوالى 160 واحد وواحدة
اليكم نوادر واحدة منهن
( الحكاية حقيقية ، لكن الاسماء مستعارة عشان الخصوصية )
****************************
الساعة 11 مساء رن المحمول ، ظهر اسم ناصر ، قلت ربنا يستر
انا : السلام عليكم ازيك يا ناصر
ناصر: وعليكم السلام ، ازيك يا عمى ، تعالى شوف حل مع قريبتك
فجأة سمعت صوتها هى : يا عمو تعالى خدنى دلوقت وبسرعة
انا : اركبى تاكسى وتعالى
هى : الوقت متأخر ما ينفعش انزل لوحى
انا : خلى ناصر يوصلك
هى : ناصر ايه اللى يوصلنى ده ، انا مش طايقة ابص فى وشه ولا اقعد انا وهو فى بيت واحد ، لازم تيجيلنا دلوقت
انا : اكلم ناصر
ناصر : ايوه يا عمى
انا : اركب تاكسى وتعالى بات عندى
ناصر : حاضر يا عمى هاجيلك
هى : يجيلك فين ، ما ينفعش ابات لوحدى
انا : طيب نامى انت فى اوضة النوم وناصر ينام فى الصالة
هى : وهاقفل على زوحى بالمفتاح من جوه ، وتيجى تاخدنى فى الصبح
انا : حاضر هاقبلكم الساعة 2 فى نادى (الحكمة)
ناصر : حاضر يا عمى
هى : الساعة 2 بالظبط ما تتأخرش
انا : حاضر
المشهد الاول خلص
************************************************
المشهد الثانى
تانى يوم الساعة 10 صباحاً ، وصلتنى منها رسالة كلمنى شكرا
انا : صباح الجنان يا مجانينوووووووو
هى : صباح الخير يا عمووووووووو
انا : انت فين
هى : انا لسه صااااااحية
انا : ما روحتيش الشغل ليه ؟
هى : خليك شاهد ، ناصر ما صحنيش وراح الشغل لوحده ، هو مش بيحبنى
انا : يصحيكى ازاى وانت قافلة الباب على نفسك
هى : كان لازم يصحينى ، كان يكسر الباب ويصحينى
انا : الصبر يا رب
هى : هاستناك فى النادى الساعة 2 ما تتأخرش
انا :حاضر ، مع السلامة
*****************************
الساعة 10 ونصف وصلتنى رسالة كلمنى شكرا
اتصلت وقلت ما تتأخرش عن الساعة 2 ، قلت حاضر
الرسالة اتكررت مرتين لغاية الساعة 11 وانا اقول حاضر مش هاتأخر
الساعة 1 اتصلت بيها وقلت حاضر مش هاتأخر
قالت : انا ما تاصلتش ولا رنيت عليك
قولت لها :ان استغربت ساعتين ما اتصلتيش وبأطمن انك لسه عايشة
هى : هاهاهاهاهاهاهاهاها
**************************
المشهد الثالث
الساعة 2 ، اتصال من ناصر
انا : مساء الفل يا ناصر ، انتوا فين
ناصر: انا فى النادى يا عمى
انا : هى فين
ناصر : موجودة ، لكن على ترابيزة تانية
انا: ايه يا فالح ؟؟؟؟؟؟؟ ترابيزة تانية !!!! روح اقعد معاها
ناصر : مش هاترضى يا عمى
انا : نعم يا خيبان !!!!!!!! افتكر ايام زمان قبل ما تخطبها لما كنت بتفرض نفسك عليها فى كل حته عشان تكلمها وتقعد معاها (ناصر ضحك ضحكة مكتومة)
انا : افهم يا اهبل ، انا قصدت المكان ده عشان كل زمايلكم بيقدوا هنا واكيد هايشوفوكم ، وهاتتكلموا وتنسوا الموضوع
ناصر : اقعد معاها على نفس الترابيزة ازاى يا عمو ، ممكن ......
انا: استخدم غلاستك زى زمان ، اعطيها المحمول وقولها كلمى عمك ، وانا هاطول الكلام معها ، وانت تقعد وشوف اى حد من زمايلكم يكون موجود ويقعد معاكم
ناصر : حاضر يا عمو ، فكرتك جميلة
******************************
من الساعة2 الى الساعة 3 وصلتنى منها 5 رسايل و10 رنات ، وانا اقولها حاضر انا جايلكم ، انا فى السكة
من الساعة 3 الى الساعة 4 سكوت تام
الساعة 4 رن المحمول رقم غريب
انا : السلام عليكم ايوه مين
هى : ازيك يا صلوحة (قالت صلوحة قلت الحمد لله) ، انت فين
انا : حاضر انا فى الطريق للنادى
هى : هاهاهاهاهاها ، احنا مش فى النادى يا صلوحة ، احنا بنتغدى فى مطعم (الحاج/ ابراهيم)
انا : طيب الحمد لله ، اروح انا
هى : تروح ازاااااااااى ، انت لازم تيجى تشرب معانا فنجان قهوة
انا : شكرا ، هاروح
هى : لازم تيجى تشرب القهوة وتدفعلنا الحساب والا هانتخانق تانى
انا : لأ لأ لأ بلاش خناق ، انا جاى
رحت وشربت القهوة ودفعت 115 جنيه ، اغلى فنجان قهوة شربته وهاشربه فى حياتى
*******************************
اليوم الثالث
الساعة 12 اتصال منها
انا : ازيك يا مجانينو
هى : ازيك يا صلوحة ، هتغدينا انهاردة فين
انا : ليه
هى : اصل يا صلوحتى انت ما عرفتش شبب الخناقة ، الفلوس خلصت
انا : خلصت ازاى وليه
هى : عملت له مفاجأة واشتريت كمبيوتر لاب توب
انا : اشتريتى ايه !!!!! لاب توب ، انشالله قلبك يطب ، انتوا عندكم كمبيوتر عادى
هى : عشان تعرف انا باحب ناصر قد أيه ، اشتريت لاب توب عشان ناصر بيصعب عليا وهو نايم باللليل وانا باشتغل فى الصالة ، قلت اشترى لاب توب واشتغل وانا جنبه فى السرير
انا : الصبر يا رب
هى : مالك يا صلوحة ، وما تغيرش الموضوع هاتغدينا فين
انا : المشكلة انى مش فى البيت ولا حتى فى البلد كلها
هى : ايه ؟ انت فين يا صلوحة يا صلوحتى ومع مين وبتعمل ايه اقول بسرعة والا هاقول لسوسنتك
انا : انا وزوجك تركنا لكم البيوت وقررنا نروح نعيش فى مستشفى المجانين ، عشان نرتاح منكم
هى : بعد الشررررررررر يا عموووووووو على جوزى حبيبى ، روح عيش مع المجانين لوحدك ، ناصر حبيبى اعقل واحد ، هاهاهاهاهاهاهاها ، باى يا عمو


انقر هنا لقراءة الخبر من مصدره.