Europe stocks turn higher as markets look ahead to US jobs data    Telecom Egypt inks $569 mln loan for 4G mobile schemes    Jordan eyes joint industrial zone with Egypt for exporting to Africa    FIFA official Abou-Reida elected Egyptian FA president    Twitter Inc gets help from baseball's tech unit to stream NFL games    18 flights to transport 4,200 pilgrims to Saudi Arabia: EgyptAir    Sisi, Sudan's Al-Bashir to meet in October on mutual relations    Nokia's head of Technologies to leave    Google expands nascent ride-sharing service    Parliament passes church construction law    Egypt MP Sadat steps down as head of parliament's human rights committee    Amazon Dash one-button device arrives in UK    22 Chinese tourists injured in Luxor hot air balloon    Beyonce dominates MTV Video Music Awards 2016    Cairo prosecution detains policeman who killed microbus driver on murder charges    Matt Damon climbs up Forbes' Hollywood rich list    Marriage of convenience    Grilled on wheat and a five-star hotel    Feeling the pinch    An Israeli hand not shaken    Do Palestinian refugees exist?    Martin Jol and Ahly part ways    Dealing with half-truths    The Brotherhood and Salafis    Messages from Al-Sisi    CINEMA    Church building stirs controversy    Destination Marsa Alam    Rush to Assad    Russian flights back soon?    Why we prefer old movies    MUSIC AND DANCE    New roles for the palace?    Mo Farah completes historic double-double with 5,000m win in Rio    Nile management    Rowling returns to Harry Potter's world with new ebooks    Court sentences Geneina to 1 year in prison    Egypt will always remain an oasis of security: Sisi    Egyptian Exchange gains EGP 2 billion on Thursday    Obama Passes Torch to Clinton, Slams Trump    Egypt in the international media    Azhar rejects Egypt govt decision to standardise Friday sermons    British delegation agreed MB designation as a terrorist group, MPs    Egypt in the international media    Egyptian Lebanese House to release Shahawy's new book next month    Antiquities Min. to extend Archaeological Transcripts& Books Fair    Ronaldo pledges to 'come back stronger' after knee injury    Dortmund in talks with Bayern Munich over Goetze return - report    







Thank you for reporting!
This image will be automatically disabled when it gets reported by several people.





Qatar's Jazeera website hacked by Syria's Assad loyalists
Qatar-based Al Jazeera website, known for its pro-rebels coverage, is hacked by Syrian regime loyalists, marking the latest wave of intensifying cyberspace conflict
Published in Ahram Online on 04 - 09 - 2012

The website of Qatar-based satellite news network Al Jazeera was apparently hacked on Tuesday by Syrian government loyalists for what they said was the television channel's support for the "armed terrorist groups and spreading lies and fabricated news".
A Syrian flag and statement denouncing Al Jazeera's "positions against the Syrian people and government" were posted on the Arabic site of the channel in response to its coverage of the uprising against President Bashar al-Assad which began in March last year.
Al Jazeera took the lead in covering the uprisings across the Arab world, and Qatar, one of the Sunni-led states in the region, publicly backed the predominantly Sunni rebel movement in Syria against Assad's Alawite-led government.
Opposition activists on Twitter blamed the hacking on Assad loyalists.
Jazeera officials were not immediately available for comment.
The hacking attack, claimed by a group calling itself "al-Rashedon", is the latest in a wave of cyber attacks on news agencies and energy companies, carried out by hostile governments, militant groups or private "hacktivists" to make political points.
Last month, Qatar's Rasgas, the world's second-biggest liquefied natural gas (LNG) exporter, found a virus in its office computer network, just two weeks after the world's biggest oil producer, Saudi Aramco, in neighbouring Saudi Arabia was hacked into.
The blogging platform of the Reuters News website was also hacked last month and a false posting saying Saudi Arabian Foreign Minister Prince Saud al-Faisal had died was illegally posted on a Reuters journalist's blog.
Although the identity of those hackers is not known, there is an intensifying conflict in cyberspace between supporters and opponents of Assad. Saudi Arabia has emerged as a staunch opponent of Assad.
While the statement is no longer evident, the site remains to be out of service until this moment.


Clic here to read the story from its source.